בגדי הריון וילדים: לזרוק או לשמור?

יש כלל ידוע בתחום הביגוד (גם בגדי הריון או ביגוד לאחר הריון ולידה): מה שלא לבשתם במשך שנתיים, אתם יכולים להעביר את זה הלאה, לתת במתנה לנזקקים או להעביר לחברה או אחות באותה המידה. בכל מקרה המשמעות היא שגם אם אתם ממש חושבים שאתם אוהבים פריט מסוים, כנראה שאיפשהו אתם לא מסתדרים איתו, ולא תלבשו אותו.

בייחוד בבגדי ילדים, כשהם גדלים כל כך מהר, התחלופה של הביגוד מאוד מהירה. ניתן לחסוך בצריכת הביגוד על ידי רכישה של הפריטים כשהם מעט גדולים מהמידה הנוכחית של הילד. בודאי אצל תינוקות כשמידה 0-3 מספיקה לפעמים רק לחודש.

לכן, כשקונים מתנה ליולדת בן ,בת או תאומים, חשוב לקנות מידה יותר גדולה, ובטח בחורף כשמלבישים את הפעוטות בשכבות, צריך עוד מקום כדי שהתינוק יוכל לזוז. גם כשמקבלים מתנות לתינוקות, ביגוד יפה, כדאי לראות אם באמת זה יחזיק מעמד מבחינת המידה ותצליחו להלביש זאת מספר פעמים, או שכדאי להחליף בחנות למידה יותר גדולה על מנת שתוכלו באמת להנות מהבגד.
כמובן, נשאלת השאלה האם למסור את הבגדים, או לשמור לילד הבא? שמירת הבגדים יוצרת מצוקה לא קטנה של מקום בארון, ובייחוד בגלל שלא יודעים מה יהיה מין היילוד ולכן הבגדים הללו הם מתנות מקוריות ויעילות עבור מי שזקוק להם. יש תמיד אוברולים או חולצות ומכנסיים שפשוט אי אפשר למסור, יש לכם סנטימנטים אליהם או שהם פשוט מאוד יפים. השמלה של הבת מיום ההולדת שנה, או ז’קט של הבן, או פיג’מה מקסימה שקניתם במתנה בחו”ל, אז תשמרו את זה ותהנו.
בייחוד בגדי הריון שאנו לובשות במשך תשעת החודשים, יש נטייה למסור אחרי הלידה לחברה שבהריון. אנו לא אוהבות ללבוש את הבגדים של תקופת ההריון, מה גם שזה אמור להיות גדול עלינו ולא מחמיא במיוחד, לכן עדיף למסור לחברה או לאחות שצריכות, ואז את גם יכולה לקבל אותם בחזרה לאחר השימוש ולשמור להריון הבא שלך, וזה באמת נותן ניצול מקסימלי לבגד. יש גם מי שמעבירות חזיות הנקה לאחר השימוש בהן, שהוא שימוש לזמן מוגבל במידה גדולה מהרגיל עקב כתמים מפליטות של התינוק בשלב ההנקה,תודה לאל שיש נוטרילון תחליף חלב אם חדש שמפחית את הפליטות באופן משמעותי. כל הפריטים הללו של תקופת ההריון ולאחר הלידה, הם בהחלט ניתנים להעברה וכך מפנים מקום בארון.