כמה טיפים להנקה מוצלחת

בגדי הריון והנקה

יש בהנקה קסם של הטבע והבריאה וקשר נהדר בין האמא המיניקה לבין התינוק. ויחד עם זאת, ההתחלה היא קשה ויש הרבה הפתעות שיכולות לצוץ לאורך תקופת ההנקה. הנה כמה טיפים שאולי יוכלו להקל. קחי בחשבון שהרבה פעמים מה שכן עבד והצליח אצל אישה אחת, לא בטוח שיעזור לאישה אחרת, כמו כל דבר בחיים, אף אחד לא מבטיח שום דבר.

1. שבי נכון בזמן ההנקה. יש תמיד נטייה להחזיק את התינוק במין תנוחת ערסול וכרבול, אבל אנחנו שוכחות בדרך שהגב שלנו הולך ונמעך ככה. ולאחר תקופה ממושכת, פתאום מתחילים כאבים בכתף, צואר תפוס, יד כואבת וכל התחלואים למיניהם. את צריכה לשבת זקוף, רגלים 90 מעלות, התינוק יכול להיות מוגבה לגובה החזה על ידי כרית ויש הרבה מתנות לידה כאלו היום להשיג.

2. לבשי בגדי הריון או חולצת הנקה נוחה. אם את יוצאת החוצה עם התינוק והוא צריך לינוק, חשוב שיהיה לך נוח להניק, ללא צורך לחשוף את כל הבטן או כל הכתף. יש חולצות הנקה מאוד נוחות ואופנתיות שלתקופה זו הן ממש מתאימות. ישנם סינרי הנקה נוחים שניתן להסתיר איתם את התינוק, וגם להחזיק בפנים מתפחות, מוצץ, מגבונים והכל נקשר סביב המתניים.

3. אם את מרגישה התחלה של גודש או כאבים, תנסי בקבוק מים חמים. החום מרחיב את הצינוריות ומאפשר זרימה של החלב. למרות שיש כאלו שמייעצות דווקא לקרר את המקום, שוב – תנסי ותראי מה טוב בשבילך.

 

מתנה ליולדת

4. אם את יוצאת מהבית ומשאירה את התינוק עם בקבוק, תבקשי ממי שמאכיל אותו שיתן עם פייה צרה למעבר החלב, שלב אחד או שתיים וזהו! הטריק פה שהתינוק לא יתלהב מזרימת אוכל מהירה מפטמת הבקבוק ואז לא ירצה יותר להתאמץ לינוק מהחזה. הרי ביניקה מהחזה התינוקות מאמצים יותר את שרירי הפה והלסת.

5. מתנות עם שם התינוק הם דבר שימושי ויחודי שמבדל את המתנות הרגילות, את יכולה לזהות את המתנה בקלות בין כל בגדי התינוקות , הטיטולים ושאר הדברים.

6. כמובן כל שאר הכללים האחרים של אכלי טוב, תנסי לנוח כשהתינוק ישן, תהיה רגוע ותהני מההנקה.

7. קראי חומר על הנקה בפורומים באינטרנט. יש הרבה פעמים שאת נתקלת בשאלות ואת לא יודעת למי לפנות. יש הרבה חומר באינטרנט שיכול לעזור. ובדרך גם את יכולה להכנס לאתרי חנויות ולקנות לך איזה חזיית הנקה יפה, חולצת הנקה, מתנה לתינוק, ואפילו מתנה לעצמך כמו זר מוצרי ספא מפנק.

 

ניתן לחזור לדף הבית לצפיה במבחר מתנות מקוריות נוספות ליולדת ולכל אירוע.